8.02.2021
8757

Житло, грошова компенсація та квартирний облік. Що потрібно знати військовослужбовцю

Фото: АrmyІnform

Отримати власне житло від Збройних Сил України або грошову компенсацію є чи не головним соціальним чинником для армійців. Про те, яке житло можливо отримати наразі від українського війська та які документи потрібно надати до житлової комісії  військовослужбовцю при постановці на  квартирний облік, вивчав кореспондент АрміяInform на прикладі Чернігівського гарнізону.


Звільнення у зв’язку з закінченням контракту – передбачає зняття з квартирної черги

Питання забезпечення житлом військовослужбовців та членів їхніх родин, включаючи звільнених, регулюється чинним законодавством та зокрема наказом Міністерства оборони України від 31.07.2018 року № 380 « Про затвердження Інструкції з організації забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями». Кількість військових та членів їхніх сімей, що перебувають на квартирному обліку, в кожному гарнізоні різна. Проте питання отримання житла, надання відповідних документів та їхнє оновлення крізь однакове.

– У місті Чернігові перебуває на квартирному обліку близько 1100 військових разом зі своїми родинами, зокрема 700 мають першочергове право – це учасники бойових дій, одинокі матері, батьки, що мають дітей близнюків, льотно-підйомний склад та інші категорії. Майже 150 армійців мають позачергове право на отримання житла. До їхнього кола відносять військовослужбовців, що звільнені з військової служби, постраждалі внаслідок аварії на ЧАЕС 1-2 категорії, інваліди війни та інші. Протягом останніх років найбільше забезпечення житлом у Чернігові відбулось у 2018 році – це 40 квартир, з них – 6 постійних, решта службові. Також з 2015 року військові отримують грошову компенсацію за належне для отримання житлове приміщення, зокрема 6 осіб з Чернігова та Гончарівського отримають її в цьому році. Житлом ми поки що забезпечуємо тих, хто перебуває на обліку ще з 1996 року, – розповіла начальник житлової групи КЕВ м. Чернігова Світлана Вишнякова.

Військовослужбовці мають право отримати службове або постійне житло. Постійне житло та одноразову грошову компенсацію можна отримати  лише за чергою в гарнізоні при наявності 20 років військової служби. Відповідно до вимог чинного законодавства, лише ті військовослужбовці, що звільняються за станом здоров’я, за скороченням штатів та за віком, мають право залишатися на квартирній черзі.

Багато військових помилково вважають, що маючи вислугу на військовій службі 20 років і більше та звільняючись з армії у зв’язку з закінченням контракту вони залишаються на квартирній черзі. У таких випадках вони з черги знімаються.  Хоча існують випадки, коли за рішеннями судів все ж таки поновлюються на квартирному обліку.


Грошова компенсація за житло та необхідні документи для квартирного обліку

Визначення розміру і надання грошової компенсації за житло здійснюється відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 02 вересня 2015 року №728 «Деякі питання забезпечення житлом військовослужбовців та інших громадян». Така компенсація залежить від кількості членів сім’ї, що перебувають на квартирному обліку, граничної вартості житла, додаткової житлової площі тощо.

Водночас від суми грошової компенсації відраховується житлова площа, яка отримана від держави або безпосередньо від оборонного відомства будь-яким членом сім’ї військового та площа, отримана під час безоплатної приватизації житла.

Певним категоріям військовослужбовців, зокрема тим, що мають важкі захворювання, науковим співробітникам, членам спілок журналістів також надається окрема додаткова житлова площа.

Цього року розмір грошової компенсації за житло для чернігівської родини з трьох членів, включаючи військовослужбовця, складає близько 1 мільйона 127 тисяч гривень.

– Членом сім’ї військовослужбовця вважаються ті особи, що внесені в його особову справу у відповідну графу «сімейний стан», зокрема це дружина (чоловік), діти, непрацездатні батьки тощо. Такий порядок визначений наказом Міністерства оборони України від 26.05.2014 року №333 «Про затвердження Інструкції з організації обліку особового складу Збройних Сил України», – підкреслила  Світлана Вишнякова.

Під час отримання постійного житла або грошової компенсації кожен військовослужбовець в обов’язковому порядку повинен надати довідку про участь у приватизації на себе та кожного члена своєї сім’ї з центру надання адміністративних послуг та довідку про невикористання житлових чеків з державної установи «Ощадбанк» за кожним місцем реєстрації, розпочинаючи з 1991 року. Для отримання службового житла – такі довідки надаються лише з останнього місця реєстрації.

Важливим питанням для багатьох військовослужбовців залишається квартирний облік. Для постановки на квартирний облік  військовослужбовець насамперед повинен подати рапорт встановленої форми командиру частини. Надалі житлова комісія частини перевіряє житлові умови військовослужбовця, про що складається відповідний акт. Водночас разом із рапортом заявник повинен надати копії паспортів на всіх повнолітніх членів родини та ідентифікаційні коди з реєстрацією в даному населеному пункті, довідки про перебування на квартирному обліку і забезпеченість житлом коштом Міністерства оборони України з КЕВ (КЕЧ) районів, про реєстрацію з центру надання адміністративних послуг, про перебування на військовій службі у військовій частині, про склад сім’ї, з вищого навчального закладу дітей, з місця роботи про не перебування на квартирному обліку дорослих членів сім’ї, витяги з державного реєстру про наявність або відсутність житла у всіх членів сім’ї військовослужбовця та витяг з послужного списку.

Разом з рапортом на постійне житло військовослужбовець має право написати і рапорт на отримання службового житла. Проте це не стосується військовослужбовців, що звільнені з військової служби, членів їхніх сімей  та військових, що не здали житло за попереднім місцем служби.


Як змінити статус службової  квартири та особливості надання штатно-посадового житла

Наразі отримати постійне житло мають право лише військові з вислугою 20 років і більше. Для забезпечених житлом армійців, що проходять військову службу в іншому гарнізоні,  передбачена грошова компенсація за піднайом житла на одну особу. За ведення обліку, прийняття на квартирний облік, зняття з нього тощо відповідають представники житлових комісій військових частин.

Законодавством встановлена і певна процедура, що передбачає зміну статусу службового житла. Для цього потрібно мати календарну вислугу 20 років і більше. Військові пенсіонери мають право це зробити, коли вони звільнені за станом здоров’я, за віком або скороченням штатів.

Рішення про переведення службового житла в постійне ухвалюється житловою комісією військової частини, яке погоджується на комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців ЗСУ жилими приміщеннями та надалі затверджуються Міністром оборони України, і лише після цього остаточне рішення про зміну статусу такого житла приймає виконавчий комітет міської ради.

З 2019 року у Міністерстві оборони України триває експеримент щодо забезпечення військовослужбовців службовим (штатно-посадовим) житлом. Рішення про надання такого житла ухвалюється заступником Міністра оборони України.

Після ухвалення відповідного рішення представники КЕВ (КЕЧ) районів звертаються до міської ради за наданням цьому житлу статусу службового. Ці квартири передаються військовим частинам на оперативний облік. Штатно-посадове житло – це житло, що надається не військовому, а закріплюється наказом командира частини за певною посадою. При цьому розмір житлової площі не враховується при його отриманні. Надалі командир частини заключає договір з військовослужбовцем та складається акт приймання-передачі такої квартири. Водночас це не дає право військовому зареєструватися за адресою даної квартири та приватизувати її.  В разі зміни посади, навіть у межах однієї військової частини, військовослужбовець повинен обов’язково з виписками про сплату комірного здати її командиру частини.

У випадку, коли військовослужбовець, якому наказом командира частини  розподілена штатно-посадова квартира і він вже має постійне або службове житло, така квартира командиром частини тимчасово надається іншому незабезпеченому армійцю. Наразі 79 родин воїнів із Чернігова вже проживають в таких квартирах.

Як наголошують представники житлової групи,  щорічно,  а саме наприкінці року, треба в обов’язковому порядку оновлювати документи житлової справи, зокрема це довідки про склад сім’ї, про проходження військової служби в частині, про реєстрацію у відповідному населеному пункті, витяг з державного реєстру про право власності на кожного члена родини і акт перевірки житлових умов. Решта документів військовослужбовці надають, якщо змінюється їхній сімейний стан або набувається право власності на житло. Ці питання надалі під час інвентаризацій перевірятимуться житловими комісіями військових частин.

У разі зняття військовослужбовця з квартирного обліку за висновками інвентаризації протягом року він має право надати вищезазначені документи для поновлення в черзі щодо поліпшення житлових умов.


Ігор Березинський,

Кореспондент АрміяInform

Джерело: АrmyІnform

___________________________________________

Читайте щоденні новини на сайті "Життя після АТО":

Знайдіть нас у Facebook:
https://www.facebook.com/groups/life.after.ato/

Дякуємо Воїнам за захист!
Хай ваше життя після АТО буде успішним!

******

Опубліковано в категоріях: Пільги, виплати | Інші юридичні питання | НОВИНИ | Земля, квартира

Позначки: земля, квартира | юридична допомога | пільги

На цю ж тему

25.10.2021 Яка відповідальність за безпідставну відмову в пільговому проїзді?

5.03.2021 У 2021 році за перший контракт платитимуть до 22,7 тис. грн

17.12.2020 Кредитні канікули для військових: нюанси

21.07.2020 Мінветеранів і пільгове розмитнення автотранспортних засобів. Зареєстровано довгоочікуваний ветеранами проєкт закону № 3839

7.07.2020 Чи потрібен учасникам бойових дій поліс автоцивілки?

Ми в мережі Facebook

Пошук

Додати інформацію

Якщо ви володієте інформацією, яка буде корисною для учасників АТО та їхніх сімей, ми можемо її розмістити на сайті.
Для цього заповніть, будь ласка, форму.